onsdag, oktober 01, 2008

Salta og en tur til Cachi

Efter en lang dag med 12 timer i bus ankom vi til Salta soendag aften. Vi havde heldigvis reserveret et (lidt dyrt) hostel, saa det var bare at tage en taxa. Desvaerre havde vi kun reserveret en nat og der var helt fuldt den naeste, saa mandag skulle vi skifte hotel. Paa en maade var det fint nok, for saa fik vi et billigere vaerelse, dog laengere til centrum. Derudover brugte vi mandagen paa at se os omkring og booke en tur til Cachi den naeste dag. Om aftenen moedtes vi for en oel og aftensmad med Rhian og Mark (som vi moedte i San Pedro) og en som Mark havde moedt tidligere. Til aftensmad fik STEAK!!! og det var saa godt som det kunne blive. Et stort laekkert, moert, saftigt stykke okse. Perfekt!

Igaar (tirsdag) tog vi paa en tur til Cachi. Det var en 12-timers tur til Cachi og tilbage, saa det var lidt en lang tur, og selve Cachi var ikke saerlig interessant. Men turen derhen var utrolig flot og varieret, saa det var det hele vaerd. Vi koerte igennem en kaktus nationalpark, saa der var masser af kaktus. Bjergene omkring var fuld af forskellige farver pga. forskellige metaller, ganske imponerende.
Desvaerre var der nogle aeldre mennesker fra Buenos Aires som syntes at de skulle bestemme det meste. Isaer musikken i mini-bussen. Saa paa hele turen hoerte vi argentinsk folkemusik, og de kunne godt lide at synge med. I starten sad vi lidt og grinte af det, men efter de forste par timer bliver der generende. Og musikken var saa hoej at vi ikke kunne hore vores egen musik med hovedtelefoner. Efter 12 timer er man ved at blive sindsyg. Saa det var en flot tur, men raedsomt musik.
Om aftenen modtes vi igen med Rhian, Mark og Donna til aftensmad. Denne gang dog til pasta, da vi fik rigeligt koed mandag.

I dag skal vi med natbussen til Cordoba, saa vi har bare vaendret lidt rundt i byen og vaeret oppe paa et bjerg med udsigt over byen. Ganske hyggeligt og afslappende, og vi har ikke sparet paa forsyninger som kaffe og is :)
Rhian, Mark og Donna skulle videre til Cafayate i dag, saa det var afsked med dem i gaar. Vi udvekslede mails, og maaske kommer vi til at moedes med Mark (og evt. Donna) senere. Mark ville i hvert fald undersoege om han kan skaffe billetter til en fodboldkamp i Buones Aires. Det ville vaere alletiders. Rhian skal hjem i naeste uge.