mandag, juli 28, 2008

Radiobil

Som Anton skrev, lejede vi en bil til vores udflugter i weekenden. Da man skal vaere 25, for at leje bil herovre (man kan godt faa lov, hvis man er mellem 21-24, men det koster ca. 100 kr. ekstra pr. dag) var det kun mig, der kunne koere. Bilen var selvfoelgelig med automatgear og det har jeg ikke proevet foer. Jeg var sikker paa at det var helt umuligt, og at jeg ville gaa i staa de foerste mange gange, selvom Anton proevede at forklare mig, at det kunne man faktisk ikke. Og nej, han havde ret, det var stort set umuligt at gaa i staa (ved faktisk ikke, om det kan lade sig goere). Det var virkelig nemt, temmelig meget ligesom en radiobil (Anton mindende mig lige om, at der ikke var gummi rundt om bilen og jeg nok ikke skulle koere ind i de andre..) og naesten lidt kedeligt i laengden. Men det var svaert ikke at saette haanden ned til gearstangen og jeg havde da ogsaa lidt tics det foerste lange stykke tid.
Men alt gik godt, og jeg vaennede mig ogsaa til, at man maa svinge til hoejre selvom det er roedt. Ellers var det vist temmelig meget som i DK, dog er hastighedsgraensen paa deres highways 100 km/t og de koerer stort set lige hurtigt i alle 3-4 baner (ca. 120 km/t), saa der blev ikke koert saerlig staerkt. Paa den maade var det fint nok, at Anton ikke maatte koere, for det havde han aldrig holdt til.

1 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Line og Anton! Ville lige sende en hilsen, har lige været inde og læse jeres fortællinger og set jeres billeder:-) Rigtig fint med sådan en rejseblog! Det ser ud som om I nyder livet, selvom jeg også kan forstå, at I har ret travlt i hverdagene! Det lyder vildt spændende alle de forskellige ting I laver, er selvfølgelig vildt misundelig!!! Men heldigvis er det jo skønt vejr her i DK, vi passer hus og katte, og her er en dejlig stor have:-) Held og lykke med eksamen i morgen Anton! Og Line, tja...god fornøjelse med at klippe i musehaler....:-/
Glæder mig til at læse mere!
Knus fra Tine