onsdag, juli 23, 2008

Den sure dame

Idag har jeg faaet en temmelig sur mail fra hende, der har den lejlighed jeg bor i. Hun er selv paa udveksling i Europa (maaske DK, det ved jeg ikke helt) og saa skal hun aabenbart stille sin egen lejlighed til raadighed til mig. Saadan virker det ikke i DK, der har jeg betalt i stedet og saa finder IMCC (den organisation, der arrangerer opholdet) en lejlighed. Dvs. jeg ikke betaler for at bo, der hvor jeg bor nu.
Men nu har hun saa paa en eller anden uvis maade fundet ud af, at Anton har overnattet i lejligheden, hvilket hun finder meget fornaemende, uacceptalbelt og unfair for hendes privatliv og oekonomi (hvordan det kan lade sig goere, naar hun ikke er der, forstaar jeg dog ikke helt).
Det er lidt underligt hvordan hun ved det (ikke at det er en hemmelighed), men det foeles lidt 'big brother's watching you'-agtigt. Det tror jeg faktisk heller ikke er helt ved siden af. 'Big brother' er nok Mary, bygninges manager, der en dag stoppede Anton og spurgte om han lige kunne goere rede for hvad han lavede her, for hun kendte alle i bygningen og han var ikke en af dem.
Naa, men i hvert fald mener hun, at jeg nu skal betale for de ekstra udgifter, det har paalagt hende. Da jeg saa skrev til hende, at han kun har sovet der to gange, og at jeg har vaeret lige saa meget ude hos ham, mente hun, at i saa fald var det nok ikke noedvendigt, men hun kendte jo heller ikke 'the true extend of the problem'. Hvorfor hun vil vaere saa sur (og mistroisk) ved jeg ikke, men hun skal nok ikke regne med at se nogle penge fra mig.
Hendes roommate (som ogsaa udlejer sit vaerelse) proevede at vaere lidt mere forsonende ved at skrive, at jeg maatte forstaa, at de bare proevede at skabe en godt miljoe at bo i lejligheden. Soedt nok, men selvom jeg proevede, forstod jeg det ikke.
Sikke en omgang brok, beklager.

0 kommentarer: